Interaktivní test

Maturitní opakování zaměřené na problematiku hospitalizace a hospitalismu - 1.část

1. Pojem hospitalismus definujeme jako:
pobyt v nemocničním zařízení
pobyt v sociálním zařízení
souhrn duševních příznaků, které se objevují následkem dlouhodobého pobytu v nemocnici

2. Hospitalismus je zcela typický pro:
dospělého člověka
adolescenta
malé dítě a starého člověka, který je opakovaně v nemocniční péči

3. Které z následujících příznaků řadíme do projevů hospitalismu:
apatie, netečnost, nechutenství
negativismus, chuť k jídlu, spolupráce s personálem
aktivita, nespavost, pozitivní myšlení

4. Pojem hospitalizace znamená:
pobyt v nemocničním zařízení
pobyt v sociálním zařízení
souhrn duševních příznaků, které se objevují následkem dlouhodobého pobytu v nemocnici

5. Jmenujte vlivy, které zhoršují prožívání nemoci a pobyt v nemocničním prostředí:
anonymita
nepřesná informovanost
nemocniční koloběh
pobyt s těžce nemocnými
izolace od běžného života
porucha soběstačnosti
zákroky působící bolest

6. V případě, že se dítě v nemocničním prostředí špatně adaptovalo, hrozí maladaptace, kdy dítě reaguje ve třech fázích, jak jdou tyto fáze po sobě:
1. odpoutání se od matky, 2. zoufalství, 3. protest
1. protest, 2. zoufalství, 3. odpoutání se od matky
1. zoufalství, 2. protest, 3. odpoutání se od matky

7. Návrat dítěte do předchozího období svého života nazýváme:
negativismus
poživačnost
regrese

8. Pokud dítě nereaguje na naše pokyny nebo provádí opak toho, co po něm požadujeme nazýváme:
negativismus
poživačnost
regrese

9. Pacient a větší dítě záhy pozná, že i v nemocnici se dá žít pohodlně a bezstarostně a začne toho využívat, vyhýbá se povinnostem a lenoší, tento přístup nazýváme:
hospitalizace
poživačnost
regrese

10. Má dítě právo být hospitalizované společně s rodinným příslušníkem:
ano
ne

11. Kdo se adaptuje nejhůře na pobyt v nemocničním prostředí:
novorozenec a kojenec
batole a předškolní dítě
dospělý člověk

12. Označte možnosti pomoci nemocnému v adaptaci na pobyt v nemocnici:
obnovit duševní rovnováhu
uspokojovat potřeby
vyvarovat se konfliktům
získat klienta pro spolupráci
podávat dostatek informací
kontakt s rodinou
respektovat stud
aktivizovat
seznámit s nemocničním prostředím a režimem
k nemocnému přistupovat jako k partnerovi

13. Které z dětí se adaptují na nemocniční pobyt lépe:
melancholické a uzavřené
živé a bystré
melancholické a bystré

14. Pokud nedošlo k adaptaci dítěte na nemocniční prostředí reaguje pláčem, křikem, volá matku, odtahuje se od cizího. Tuto aktivní obranu nazýváme jako fázi:
zoufalství
odpoutání se od matky
protestu

15. Pokud se dítě nedovolá matky, nikdo mu neposkytne kontakt, je sklíčené, nekomunikuje, odvrací se a je pasivní, hovoříme o fázi:
zoufalství
odpoutání se od matky
protestu

16. Pokud se dítě upne na hračku nebo jinou osobu a s nikým jiným nechce komunikovat a nikoho jiného neposlouchá, hovoříme o fázi:
protestu
zoufalství
odpoutání se od matky