Interaktivní test

Maturitní opakování zaměřené na charakterové vlastnosti pracovníka v sociálních službách - 1.část

1. Duševní vlastnosti, které člověku umožní úspěšné vykonávání určité činnosti, jsou:
dovednosti
schopnosti
vědomosti

2. Teoretické poznatky, jako fakta, vztahy mezi nimi, poučky, pravidla, pojmy, jsou:
dovednosti
schopnosti
vědomosti

3. Schopnost správně, co nejrychleji a s nejmenší námahou vykonat určitou činnost, je:
dovednost
schopnost
vědomost

4. Vrozené jsou člověku:
schopnosti
talent
vlohy

5. Soubor vloh označujeme jako:
nadání
talent
genialitu

6. Genialita je:
nadání
talent
mimořádný talent

7. Co rozumíte pod pojmem senzorické schopnosti:
koordinace, přesnost
rozlišování barev, tvarů
logické myšlení

8. Manuální zručnost řadíme mezi schopnosti:
senzorické
intelektové
psychomotorické

9. Rozlišování pachů, vůní a chutí řadíme mezi schopnosti:
senzorické
intelektové
psychomotorické

10. Přesný pohyb, který člověku diktuje mozek patří mezi schopnosti:
senzorické
intelektové
psychomotorické

11. Schopnostem, které určují stav a funkci smyslových orgánů říkáme:
intelektové
psychomotorické
senzorické

12. Jednání, kdy člověk dovede v pravý okamžik odstranit zbytečné problémy, pochyby či váhání, označujeme jako:
uvědomělost
rozhodnost
sebeovládání

13. Umět se přinutit ke splnění přijatého rozhodnutí (překonat strach, lenost, nesmělost, nebýt impulzivní,….), označujeme jako:
energičnost a vytrvalost
rozhodnost
sebeovládání

14. Chování, které neodpovídá prožívání, jedná se o zvládnutý, upravený a stylizovaný projev chování se nazývá:
adaptivní
expresivní
devalvační

15. Spontánní, bezprostřední prožívání, kde dáme najevo co cítíme bez ohledu na situaci, označujeme jako:
evalvační
adaptivní
expresivní

16. Které z chování patří mezi evalvační:
necitlivost, výsměch, nadřazenost
laskavost, zdvořilost, poděkování
nadutost, skákání do řeči, pomlouvání

17. Naprostá lhostejnost sociálního pracovníka k osudu člověka o něhož se stará je označována jako:
profesionální deformace
profesionální adaptace
metakomunikace

18. Výsměch, skákání do řeči, překřikování, pomlouvání, polohlasná mluva, aby druhý neslyšel označujeme jako:
verbální devalvaci
neverbální evalvaci
neverbální devalvaci

19. Pokud si sociální pracovník vytvoří při výkonu své profese správný postoj ke klientovi a prostředí, ve kterém žije, hovoříme o:
profesionální devalvaci
profesionální deformaci
profesionální adaptaci

20. Projev neúcty a znevažování člověka je označováno jako chování:
evalvační
devalvační
profesionální