Interaktivní test

Maturitní opakování zaměřené na problematiku školního období - 1.část

1. Přiřaďte správný název k pojmu adolescence:
mladší školní věk
střední školní věk
starší školní věk

2. Přiřaďte správný název k pojmu prepuberta:
mladší školní věk
střední školní věk
starší školní věk

3. Přiřaďte správný název k pojmu puberta:
mladší školní věk
střední školní věk
starší školní věk

4. Prepubertu řadíme do věkové kategorie:
15/16 - 20/21 let
10/11 - 15/16 let
6 - 10/11 let

5. Adolescenci řadíme do věkové kategorie:
15/16 - 20/21 let
10/11 - 15/16 let
6 - 10/11 let

6. Pubescenci řadíme do věkové kategorie:
15/16 - 20/21 let
10/11 - 15/16 let
6 - 10/11 let

7. Čím vším je podmíněn vstup dítěte do ZŠ:
dítě musí poslední rok před nástupem do školy absolvovat MŠ
školní zralost
dítě musí poslední rok před nástupem do školy absolvovat MŠ , zápis, školní zralost

8. Je součástí hodnocení školní zralosti následující činnost? Dítě dokončí započatý úkol, rozvrhne si čas na práci, pracuje čistě, opatrně zachází s nástroji, vydrží určitou dobu bez přítomnosti rodičů….
ano
ne

9. Pokud dítě při zápisu není schopné rozlišit geometrické tvary, barvy, nezná svou adresu, ale převypráví obsah pohádky dle obrázků je hodnoceno jako:
zralé pro školu
nezralé pro školu a zůstává další rok v MŠ
je doporučen odklad a pohovor v pedagogicko - psychologické poradně

10. Je toto tvrzení správné? Stále více roste schopnost soustředit se , zlepšuje se stálost pozornosti, její přenášení a rozsah, více se rozvíjí úmyslná pozornost. Bezděčnou pozornost udrží 15 – 30minut. Záměrnou pozornost udrží až 3 hodiny.
ano
ne

11. Desetileté dítě zná asi:
3 600 slov
5 400 slov
7 200 slov

12. Je dítě v období středního školního věku používat myšlenkové operace:
ano
ne, toto je typické pro starší školní věk

13. Ve středním školním období je vůle u dětí:
zatím velice slabá, dítě se musí kontrolovat, vést k dosahování cílů
zatím velice slabá, dítě již není nutno kontrolovat, povzbuzujeme jej k samostatnému dosahování cílů
dosti silná k tomu, aby samo překonalo překážky a dosáhlo vytyčeného cíle

14. Je toto tvrzení správné? Zájmy dětí v mladším a středním školním období jsou pestré, střídají, ale jsou velmi hluboké, hned se pro vše nadchnou.
ano
ne

15. Co rozumíte pod pojmem autonomní morálka:
dítě je schopno respektovat to, co chtějí druzí (mravní normy jsou dány zvenčí, dobré je to, co je ve shodě s pravidly dospělých a špatné to, co je porušuje)
je závislá na vzájemné spolupráci dětí mezi sebou, dominantní již není jednostranná úcta k autoritě, ale vztahy v horizontální rovině; děti postupně přicházejí na to, že vůči druhým by se měly chovat tak, jak chtějí, aby se druzí chovali k nim