Interaktivní test

Péče o klienta se zrakovým postižením

1. Podle doby vzniku dělíme zrakové postižení na:
vrozené a získané
dědičné a získané
dědičné a získané z neznámých příčin

2. SONS - celý název této organizace, která pomáhá osobám se zrakovým postižením, zní:
Sjednocená organizace nevidomých a slabozrakých
Sdružení osob nevidomých a slabozrakých
Spolek osob nevidomých a slabozrakých

3. Kompenzační pomůcky pro osoby se zrakovým postižením dělíme podle jejich funkce na pomůcky zlepšující:
sebeobsluhu a práci s informacemi
práci s informacemi, volný čas a zábavu a prostorovou orientaci
prostorovou a smyslovou orientaci
sebeobsluhu, prostorovou orientaci, práci s informacemi

4. Mezi pomůcky zlepšující prostorovou orientaci a samostatný pohyb nepatří:
signalizační dlaždice
vodící pes
zvukový indikátor hladiny vody

5. Kompenzační pomůcka, která je vyobrazena na níže uvedeném obrázkuse nazývá:

digitální čtecí přístroj pro nevidomé s hlasovým výstupem
čtecí senzor
počítačová čtečka tisku

6. Pichtův stroj je speciální psací stroj, který umožňuje psaní tzv.
Braillova písma
Braunova písma
Brandsteinova písma

7. Při vedení nevidomého klienta je ten, který klienta vede:
vždy mírně před klientem
vždy mírně za klientem

8. Do dveří, průchodů … vchází jako první:
ten, který nevidomého klienta vede
nevidomý klient
oba současně

9. Jak oslovíte neznámého nevidomého?
zavoláte na něj, zda nepotřebuje pomoci
Jemně se dotknete jeho ramene a nabídnete mu pomoc, ale nevnucujete jí
vezmete ho za loket a povedete ho

10. Nevidomý s vodícím psem má přístup do obchodů, zdravotnických, kulturních a společenských zařízení:
ano
ne