“Projektové vyučování“

Seminář na téma “Projektové vyučování“

   25. 10. 2010 proběhla na SŠZS Chrudim celodenní vzdělávací akce zaměřená na vzdělávání učitelů v oblasti projektového vyučování. Školící akci zajišťovala společnost PM Consulting s.r.o., která v rámci OP VK úspěšně získala finanční podporu pro projekt “Projektové vyučování v Pardubickém kraji“.

    Vzhledem k tomu, že jednou z hlavních inovací výuky odborných a přírodovědných předmětů jsou klíčové aktivity spojené s implementací projektového vyučování do výuky, byl cíl vzdělávacího semináře předem znám. Vyučující absolvováním semináře získali vědomosti spojené s přípravou a realizací projektového vyučování, a tím zvýšili své předpoklady pro kvalitní a efektivní zavedení projektového vyučování do výuky svých předmětů.

    Semináře se zúčastnilo celkem jedenáct pedagogů. Pět učitelů se v letošním školním roce již podílí na aktivitách spojených s projektovým vyučováním. Na školení byli přizváni také tři vyučující, kteří se zapojí do projektu příští rok. Školící akci též absolvovali statutární zástupce projektu a manažeři pro obory ZA a SP.

    Hlavním lektorem celé akce byl Doc. Ing. Branislav Lacko, CSc., který je právem považován za guru projektového vyučování v České republice. Dalším lektorem byl Ing. Jiří Krátký.

    V dopolední části školení se členové realizačního týmu dozvěděli o přednostech, výhodách a rizicích projektového vyučování. Dále vyučující získali znalosti potřebné k inicializaci projektového vyučování a seznámili se s metodou SMART.

    Odpolední blok svým obsahem navazoval na dopolední část. Vyučující se v něm dozvěděli informace související s fázemi projektového vyučování. Získali tak informace o přípravě projektu, hodnocení průběhu projektu, vyhodnocení a vlastním ukončení projektu.

    V závěru školení byli vyučující seznámeni s dokumentací určenou pro projektové vyučování. Jednalo se o dokumentaci učitele, dále zápis zadání projektového vyučování, hodnotící formulář a identifikační listinu projektu.

    Samotný závěr školení byl věnován praktickému nácviku realizace projektového vyučování v praxi. Vyučující si sami zvolili příklad projektového vyučování, na kterém si ověřili získané znalosti přímo pod odborným vedením.